Blogpost featured image
18.03.2021

Aina paranev taristu hoogustab uute elamu- ja äripindade lisandumist Haaberstisse

Rohelised metsatukad-raba, atraktiivne mererand, peagi uue ilmega meelitav Harku rannaala ning esmaklassilised vabaajaveetmise võimalused teevad Haaberstist linnaosa, millesugust mujalt Tallinnast ei leia.
 
Tänu Haabersti ringristmiku rekonstrueerimisele ja liiklussõlme põhimagistraalide jätkuvale ümberehitusele on Haabersti muutumas aina hinnatumaks elu- ja ärikeskkonnaks. Et lähiajal elimineeritakse ka viimane kaherealine pudelikael Rannamõisa teel, saavad piirkonna elanikud ja töötajad sihtkohtade vahel segamatult liigelda ning hoogustub uute elamu- ja äripindade lisandumine. 
 
Näiteks kerkib juba sel sügisel Paldiski maantee äärsesse Tähetorni Tehnoparki (www.tahetornitehnopark.ee) järjekorras kolmas ehk Härgmäe 24 ärihoone. Et tänaseks on Tähetorni Tehnopargi oma äri uueks asukohaks valinud juba üle 15 ettevõtte, on selgelt näha nõudlust linnasiseste Paldiski suunal paiknevate äripindade järele. Härgmäe 24 hoone lisab Haabersti ärikinnisvaraturule pea 5500 m2 uut äripinda, kus saab avada nii esindusliku kontor-esinduse kui ka tootmis- ja laoüksuse.
Uurisime ka Haabersti linnaosa vanema asetäitjalt Oleg Siljanovilt, mis ootab lähiaastatel Haaberstit ees ja mis piirkondades käib juba praegu hoogne arendus. 
 
Haaberstis on neli eriilmelist regiooni: Väike-Õismäe, Järveotsa ja Astangu on paneelelamute piirkond; Tiskre, Vismeistri, Kakumäe, Õismäe ja Pikaliiva on valdavalt eramajade ja väikeste kortermajade piirkond; Mustjõe on vanemate eramute ja väikeste kruntidega piirkond ning Õismäe, Veskimetsa ja Rocca al Mare on vaba aja veetmise piirkond. Viimasesse piirkonda kuuluvad Eesti Vabaõhumuuseum, Õismäe raba, Tallinna Loomaaed, Veskimetsa ratsaspordikeskus ning nende vahele jääb Rocca al Mare kaubanduskeskus, Saku suurhall, Škoda jäähall ja tennisekeskus. 
 
Kopli lahe läänekaldal aga asub Haven Kakumäe jahisadam, mis on uusim merendus- ja vabaajakeskus Tallinnas. Hästi toimiva taristuga on Haven Kakumäe Baltimaade modernseim merenduskeskus, mis pakub kvaliteetseid sadamateenuseid nagu kaikoha rent, paatide-jahtide talvehoid, hoiustamine nii Tallinna jahi- ja paadiomanikele kui ka külalisalustele kaugemalt. Samuti on sinna oodatud kõik mere- ja veespordisõbrad.
 
Millised Haabersti infrastruktuuri täiustavad projektid on lähitulevikus kavas ellu viia?
 
Haabersti on hoogsalt arenev piirkond ning hinnatud elupaik. Linnaosa elanike arv on aasta-aastalt üha kasvanud ning see on toonud piirkonda juurde palju lastega peresid. Veebruaris avati aadressil Järveotsa tee 33 uus Naksitrallide lasteaed, mis pakub kaasaegseid ja mitmekesiseid õpivõimalusi. 
 
Kuid Haaberstis panustatakse haridusvaldkonda veelgi. Käesoleval aastal lõpetatakse nii Järveotsa lasteaia kui ka Mustjõe gümnaasiumi tervikrenoveerimised ning valmivad uued ruumid Haabersti noortekeskuse tarbeks. Mustjõe gümnaasiumi valmimisega saab Haaberstis koolide renoveerimise ring täis ning siis jätkatakse lasteaedadega.
 
Haabersti on roheline linnaosa, kus on võimalik võtta ette jalutuskäik mõnes metsatukas või rabas. Samuti on linnaosal pikk merepiir ning kaks elanike seas populaarset supelranda: Kakumäe rand ning Harku järve äärne rand, kuhu linnaosavalitsus on teinud investeeringud, et muuta need puhkajatele veelgi mõnusamaks ja atraktiivsemaks. Käesoleval aastal on plaanis Harku järve äärde veelgi investeerida. Ehitatakse välibassein ning rajatakse grillimisalad.
 
Linnaosa suurim liiklussõlm on kahtlemata Haabersti turboristmik. Põhjaliku ümberehituse läbinud Haabersti ringina tuntud Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Ehitajate tee ringristmiku ehitustööd lõpetati 2018. aasta sügisel. Uus liiklussõlm on loonud kiirema ja ohutuma ühenduse nii naabervaldade kui teiste linnaosadega. 
 
Tallinna linn on Haabersti ringristmiku suuremahuliste rekonstrueerimistööde raames ehitanud Rannamõisa tee kuni Lõuka tänavani neljarealiseks ning sama on teinud ka Maanteeamet riigitee Tallinn–Rannamõisa–Kloogaranna kilomeetritel 2,6–4,1. Nende lõikude vahel on aga endiselt veel kaherealine pudelikael, kus liiklemine tipptundidel kohati veel üsnagi keeruline. 
 
Tallinna linn on juba alustanud I etapi ehitustöödega, et tulevikus oleks ka see lõik neljarealine. Rannamõisa tee rekonstrueerimise I etapi ehitustööde käigus rajatakse Tallinna linna ja Harku valla piiril kulgeva Tiskre oja kohale uued sillad. Samuti korrigeeritakse rekonstrueerimistööde käigus Tiskre oja sängi ning rajatakse silla alla 1,2 meetri laiune kallasrada kalameestele ja jalakäijatele. 
 
Sildade ehituse ja praeguse olukorraga kokku viimise tulemusena valmib Rannamõisa tee rekonstrueerimise I etapis 220 meetri pikkune eraldatud sõidusuundadega teelõik ning sellega luuakse eeldus järgmistel aastatel Rannamõisa tee rekonstrueerimise II etapiga alustamiseks. Selle tulemusena valmiks Tallinna linna naaberomavalitsusega ühendav 1,5 km pikkune eraldusribaga 2+2 sõidurajaga teelõik.
 
Kuhu ootate uusi ettevõtteid ja töökohti ning millistes piirkondades näete lähitulevikus ette elanike hulga kasvu?
 
Kuna Haabersti on kiiresti arenev piirkond, siis käib hoogne arendus nii Rocca al Mare viaduki ümbruses, Paldiski mnt ääres, Astangul, Mäekülas, Kakumäel, Pikaliiva piirkonnas ja Lahepea tänaval Kodulahe kvartalis. Lähitulevikus valmivad just nendesse piirkondadesse uued kodud paljudele Haabersti elanikele.